reklama

Jediný kohút na hnusnom smetisku je Fico. Kiska sa cíti lepšie inde

Toto je môj druhý a posledný blog o prezidentských voľbách, lebo som ho sľúbil. Na rozdiel od toho prvého, ktorý bol skutočným testom čitateľov, či dokážu okrem nadpisu čítať aj niečo iné a mnohí v tom teste neuspeli, nebude tento obsahovať žiaden chyták. Na úvod však musím priniesť jednu neuveriteľnú informáciu, ktorá zásadne ovplyvní druhé kolo volieb..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (61)

Tu je: V DRUHOM KOLE VOLIEB SI UŽ MôŽEME VYBERAŤ IBA MEDZI DVOMA KANDIDÁTMI! Áno, skutočne, naozaj, really, hoci to mnohí dodnes nepochopili a hoci sú fejsbúk a diskusie ešte stále zaplnené kňučaním o tom, kto všetko by bol lepším prezidentským kandidátom a čo všetko sa im nepáči na Kiskovi, v druhom kole sú už podobné úvahy úplne zbytočné. Pre dobro krajiny by mnohí urobili lepšie, ak by im pochopenie tohto jednoduchého faktu už netrvalo dlhšie, ako nasledujúcich 24 hodín. Paradoxne, neúspešní kandidáti sa s vlastnou prehrou dokázali vyrovnať oveľa rýchlejšie a dnes mnohí stoja priamo za Kiskom. Kto však ich prehru dodnes nerozdýchal sú mnohí ich voliči, ktorí sú schopní aj dnes tvrdiť, že nepôjdu voliť. Politici majú občas viac rozumu, ako ich voliči a tak budeme v druhom kole svedkami zaujímavého paradoxu: k volebnej urne pristúpi s hlasom pre Kisku Kňažko, aj Procházka, zatiaľ čo mnohí ich podporovatelia ostanú doma. Najčastejšie preto, lebo vraj Kiska nie je zručný rétor. Svätá prostota.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhou, nemenej šokujúcou informáciou je fakt, že si 29. marca 2014 voliči nebudú vyberať milencov, ani milenky, nebudú si vyberať ani partnerov na celý život a ani do postele nedostanú otca svojich detí. Nemusia si vyberať, kto bude mať prístup k ich účtu, nehľadajú človeka, ktorý má strážiť temné rodinné tajomstvá. Aj mnohí navonok inteligentní ľudia sú však schopní klásť na prezidentského kandidáta častokrát úplne neuveriteľné požiadavky a nechajú sa v diskusiách presviedčať, aby preboha išli voliť, ako nesmelé panny ku koitu. Nechcete ísť voliť? Nechajte tak. Liečiť si komplexy môžete naozaj aj inak ako tým, že nútite svojich príčetnejších fejsbúkových priateľov presviedčať vás, že prísť 29 marca k urne je dobrý nápad. Za seba si dávam záväzok, že na vás do konca marca kašlem a presviedčať vás nebudem. Vaša vec. Koncom tohto mesiaca si volíme úplne obyčajného prezidenta. Viac symbol, než niekoho s rozsiahlymi výkonnými právomocami. Komu po Kováčovi, Schusterovi a Gašparovičovi nestačí Kiska, nech radšej naozaj ostane doma. Dostane presne to, čo si praje: k tým trom odvážnym mušketierom pribudne štvrtý a bude sa volať Fico.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ešte raz v samostatnom odstavci, aby ste si dokázali tú skvostnú prezidentskú kombináciu vychutnať: Kováč, Schuster, Gašparovič, Fico. KOVÁČ. SCHUSTER. GAŠPAROVIČ. FICO. Toto je zatiaľ to najvulgárnejšie, čo som na blogu kedy napísal. Snáď mi to kvôli porušeniu kódexu nevymažú.

Sranda je, že dnes odmietajú Kisku voliť mnohí z tých, ktorí kedysi volili Gašparoviča, ako menšie zlo. Tak Gašparovič bol menšie zlo, ako Mečiar, ale Kiska nie je menším zlom, ako Fico? Fakt občas pochybujem o tom, či by malo byť volebné právo automaticky spojené s dosiahnutím dospelosti. Test voličskej zrelosti by nebol na škodu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A teraz k jednému mimoriadne obľúbenému mýtu: vraj Kiska prehráva v súboji s Ficom, lebo Fico je zlý chlapec na tlačovkách a Kiska nereaguje dosť ostro. Ibaže toto je zásadný omyl, ktorý mnohí vyznavači súbojov kohútov na smetisku nepochopili. Kiska neprešiel do druhého kola napriek nekonfrontačne vedenej kampani, ale práve kvôli nej! Obrovské množstvo voličov už jednoducho nedokáže zniesť neustále súboje a osobné útoky politikov, akých je Fico kráľom. Kiska môže urobiť do konca kampane už iba jedinú chybu - ak sa dá vyprovokovať a vstúpi na smetisko, ktorého je logickým obyvateľom náš premiér. Tam je Fico skutočne neporaziteľný a dôkladne pozná každý smrad, ktorý z tej ošklivej hromady vychádza: sám toto smetisko pomáhal budovať spolu so Slotom, Mečiarom, Matovičom, Ľuptákom, Gašparovičom a podobnou svoločou. Ak Kiska urobí k tomu smetisku čo i len jediný krok, zákonite prehrá. Jediná správna stratégia je občas vecne zareagovať na idiotiny, ktoré nás ešte do druhého kola čakajú a viesť si svoju solídnu a nebojovnú kampaň, akoby sa nechumelilo. Kým Fico pre Kisku nebude existovať, má Kiska šancu vyhrať. Na špinavý súboj treba dvoch a ak ten druhý nebude k dispozícii, bude po niekoľkých tlačovkách Fico len na smiech, hoci by priniesol dôkazy, že Kiska pretiahol mimozemšťana. No a? Furt lepšie, ako zlodej, ktorý furt kvičí, že máme chytať zlodeja. Ak Kiska vyhrá, bude konečne prezidentom niekto, kto si furt nepotrebuje pomeriavať penis. Bude to úľava, verte mi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A teraz niečo osobného, čo nemusíte vôbec brať za bernú mincu. Keď som zakladal Modrého anjela, vznikal popri tom aj Dobrý anjel. Zo začiatku som dokonca trochu žiarlil, lebo som sa bál, že jeden z nás na túto podobnosť doplatí. A naozaj, zvlášť v prvých rokoch sa občas na nich obrátil niekto, kto hľadal nás a naopak v mojej mailovej schránke pristáli maily určené Dobrému anjelovi. Aj vďaka tomu však medzi týmito dvoma organizáciami vznikla akási opatrná spriaznenosť a dnes mám s ľuďmi od nich výborný vzťah. Dnes viem, že za tie roky Kiska na pozadí a úplne mimo pozornosti kamier urobil množstvo skvelých vecí a doslova mravčej práce, ktorou sa nikde nechválil. V Dobrom anjelovi je človek, ktorý dá za Kisku pokojne ruku do ohňa. A za tohto človeka ju zas do ohňa dám ja. Ale nemusíte mi veriť. Napísať som to však musel.

A ešte odkaz tým, ktorí ohŕňajú nos nad tým, že Kiska sa chváli úspechom Dobrého anjela. No a? Čo vás na tom preboha vyrušuje? Dal na to milión Euro, jeho vlastných peňazí a pomohol vybudovať projekt, ktorý perfektne funguje. Prečo by sa tým nemal chváliť? Na Slovensku niet úspešnejšieho charitatívneho projektu a používa inovatívne riešenia tam, kde iní iba frflú. Kiska sa má a musí chváliť Dobrým anjelom, lebo je to perfektný projekt a je takým aj jeho zásluhou. Boľševické kecy o tom, ako mal byť ticho a najradšej sa tváriť, že neexistuje sú iba - boľševické kecy. Boli časy, keď som sa občas pochválil dobrým humanitárnym projektom aj ja. A čo? To sa nesmie a nepatrí? Kto ste, že si trúfate ho súdiť? Skúste to urobiť vy, dajte na to svoje peniaze a riskujte, že to nevyjde. Potom sa môžeme porozprávať.

29 marca 2014 idem voliť a budem voliť Kisku. Nie z lásky a ani nie preto, že by som ho považoval za najlepšieho občana Slovenska. Z dvojice Fico - Kiska je však lepším kandidátom a to rozdielom dvoch tried. Je väčším kresťanom, než sa kedy Ficovi prisnilo. Na zádušnej omši za p. Krčméryho sedel on, nie Fico. Keď niečo dobabre, pokojne mu pôjdem po krku a nebudem ho šetriť. Ale Kiska zatiaľ nič zásadné v politike nepokazil. A že to nepokazil preto, že nebol v politike? No a? Fakt je jednoducho fakt. Nebyť tradičným slovenským politikom s minulosťou je samo osebe pozitívum. Ak aj niečo zbabre, ešte stále na tom bude lepšie, než jeho uvrieskaný konkurent. A to vôbec nie je zlá matematika. Kiska je reprezentantom mierneho pokroku v medziach zákona. Práve takého Slovensko potrebuje. Superman sa žiaľ neprebojoval do druhého kola.

Radovan Bránik

Radovan Bránik

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  209
  •  | 
  • Páči sa:  28x

Kontakt: +421 911 182 711Na tvorbe obsahu sa vzhľadom na citlivú povahu zverejnených materiálov a zvýšené riziko pre autora v ostatnom čase podieľa tím špecialistov na bezpečnosť a analýzu.Činnosť tímu možno zatiaľ podporiť nasledovnými formami.Prevodom na: IBAN: DE69 1001 1001 2627 6063 52PayPal: radovan.branik@gmail.comhttps://www.patreon.com/user?u=13711855Ďakujeme za vašu podporu. Zoznam autorových rubrík:  NevážnePolitikaSúkromnéO kríze a nešťastíOdborná problematikaZamyslenia písané pre RTVS

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu